rädd att göra fel

.....

Halloooo! 
Ännu en fredagskväll som spenderas hemma, ingen babysit ikväll dock! Men har haft en fullspäckad vecka och dessutom sovit dåligt i flera dagar, så kände att jag var värd att bara stanna hemma och vila ikväll. 
 
Idag var jag i Camden med Josefine. Vi spenderade några timmar med att irra runt i "tunnlarna" på den gigantiska marknaden och såklart på världens bästa street food market. Tog ett tag att välja vad vi ville äta (som vanligt) men tillslut blev det endå en sallad med falafel för Josefine och jag åt en chilli med sweet potato chips, galet gott! Mycket trevlig kvinna som sålde chillin, hon berättade om att det finns en regel på marknaden att inga ställen får sälja samma sak som någon annan som redan finns där! Väldigt intressant, och helt sant när man tänker efter! 
 
Eftermiddagen var lite kaos. Jag kände mig inte riktigt pigg, det spöregnade och dessutom jobbade min värdmamma så jag var tvungen att hämta alla tre barn + en playdate från skolan. H's ena öga var lite svullet när jag hämtade honom från skolan men jag tänkte ärligt talat inte så mycket på det. Han var ju liksom glad och sa att han inte hade ont. Men när min värdmamma kom hem blev hon orolig och tog med honom till doktorn. Då fick jag sjuuukt dåligt samvete för att jag inte gjort någonting under tiden jag var ensam med barnen och kände mig som en värdelös au pair. Men jag pratade lite med min värdmamma när hon kom tillbaka och då kändes det som vanligt mycket bättre igen. Så nu känns det helt okej, dock ska det bli skönt med helg. Ska njuuuuta som bara den! Hemmakvällen har spenderats framför datorn (skräll). Har kollat ikapp alla avsnitt av Big Brother som jag missat och ätit en grymt god choklad som jag gjorde innan jag började jobba i eftermiddags. Ja, jag gjorde choklad. (Det var ju verkligen hur enkelt som helst! Kanske kan bjuda på ett litet recept i ett senare inlägg om ni vill det.)
 
Nu ska jag ta och förflytta mig med iPaden till sängen. Imorgon ska jag hänga i Hampstead och äta crêpes med en massa trevligt folk, det ska bli supermysigt! Hoppas på lite trevligt väder bara så att vi kan ta en promead i Heath. Sen på eftermiddagen ska jag faktiskt tillbaka till ITV Studios för en ny inspelning av Skavlan! Denna gången med Elin. Det ska bli superroligt! (Såg precis kvällens avsnitt, lika bra som jag minns det förutom att masssssssor var bortklippt. Tråkigt såklart! Saknade speciellt Stephens historier om hur han blivit allergisk mot sin egen lägenhet och när han blev jagad av tonåringar.) 

Kommentarer
Postat av: Daniella 🌙

http://www.nandos.co.uk/blog/fun/clapham-its-nandosdash-time-4844/ , visst gillar du nandos? :D

2014-10-11 » 10:27:01
URL: http://vapenbroder.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback