vi är rastlösa själar som irrar i skogen

.....

Söndagen började tidigt. Eftersom jag sover på nedervåningen när jag kommer hem sent vaknade jag när barnen kom ner för att kolla på tv. Det gjorde dock ingenting eftersom jag skulle iväg ganska tidigt. Så jag tog med mig flingor och mjölk från köket och gick upp till mitt rum. Satte mig vid datorn och började fixa med min nya telefon. Efter att min brittiska nästan lagt av helt har mamma skickat hit sin gamla iPhone som jag nu ska sätta in mitt brittiska sim-kort i. När jag suttit och pillat med telefonen alldeles för länge fick jag plötsligt bråttom iväg för att åka in till stan igen. Den här gången var det jag, Maren, Johanna, Malin, Maria och Frida (en ny svensk tjej) som bestämt träff vid Waterloo. Därifrån gick vi för att äta lunch på Nando's (standard) men det hade inte öppnat än när vi kom dit. Så vi promenerade ner till Southbank och tog en kaffe på Eat medans vi väntade. Gick sedan tillbaka till Nando's och åt och hade det trevligt. Efter ett tag var det dags för oss att åka vidare och vi tog bussen till Peckham - alla au pairers favoritställe för biobesök (alla filmer £4.99, förstår ni var bra?!). Mötte upp Emma, Josefine, Lisa, Johanna och Ellinor där också. Filmen vi såg hette Inte the woods, ursprungligen en musikal av Stephen Sondheim inspirerad av några av bröderna Grimms mest kända sagor. Kanske gör den sig bättre på musikalscen än på bioduken, för speciellt bra var den inte (då är jag ändå en person som älskar musikaler). 



 
Efter filmen sa vi hejdå och jag och Maren tog tuben hem igen. Väl hemma upptäckte jag att jag hade huset för mig själv, värdfamiljen var ute och åt, så jag gjorde avokadotoast med mozzarella till middag och resterna från biogodiset till efterrätt.

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback