nu kan vi räkna vad vi har

.....

Det är måndag och min nästnästnästnäst sista vecka i London har inletts. Fick ta T till skolan idag, det var faktiskt skönt med en liten promenad på morgonen. När jag kom hem igen och städat undan i köket tog jag med mig iPaden och mitt matteblock och gick till G1. Tänkte att om det ska bli någonting pluggat inför det där provet är det nog bäst om jag kommer iväg från huset ett tag. Så jag satt där i över 2,5 timme och pluggade, åt frukost och drack kaffe. Ganska mysigt faktiskt. Men det där provet alltså.. Tror jag aktivt jobbade i minst 1,5 timme och ändå fick jag inte ihop mer än 31/40 rätt, haha. Men men, tror att det är bättre än vad det hade gått om jag inte pluggat någonting alls i alla fall! Tänkte göra en till del ikväll, får väl se om jag orkar det.
När klockan närmade sig ett lämnade jag G1 och gick till gymmet. Efter timmar av hjärnträning kändes det rätt skönt att ta ut kroppen ordentligt också. Nu är jag dock heelt slutkörd och önskar lite att jag fick gå och lägga mig ett tag... Men det hinns inte med nu. Har precis duschat, ätit en skål med yoghurt, banan, hallon, dadlar och granola till lunch och ska gå ner och börja jobba igen om några minuter. 



I morgon har jag inga planer men eventuellt blir det en pluggdag igen, kanske ska förflytta mig till något annat mysigt ställe den här gången? På onsdag blir det förmodligen ett besök till Tower of London. Om Malin är ledig ska hon nog följa med men annars får det bli en ensamutflykt. På onsdag är det också sista dagen på den här terminen för barnen (skolan är uppdelad i tre terminer här istället för två) och det en månad långa påsklovet börjar. Som ni kanske förstått är jag inte sådär superförtjust i skollov men jag får väl hålla ut. Det kommer ju faktiskt bli min sista tid med barnen så jag ska försöka njuta av att ha dem hemma hela tiden. Försöka. Mmm.
 
 

Kommentarer
Postat av: Luna

Din "familj" låter fin! Vad är dina bästa tips på frågor man kan ställa för att liksom få veta att de är som det borde vara? Många blir ju aldrig inkluderade i familjen utan bara är där som en arbetare och blir behandlad sådan. kram!

Svar: Oj, vad svårt! Jag tror att det bästa är att ställa frågan rätt ut, "kommer ni se en au pair som en familjemedlem?" man kan ju också fråga: "varför vill ni ha en au pair?". Ärlighet och öppenhet från allra första början tycker jag är jätteviktigt!Men det är jättesvårt det där.. ärligt talat så känner jag mig inte riktigt som "en del av familjen" alla gånger.. och det har tagit mig sjuukt lång tid att komma dem nära. Så vissa av mina vänner står nog kanske närmare sina värdfamiljer än vad jag gör, och då har jag ändå varit här väldigt länge. Men ja, jag tycker verkligen om min värdfamilj och jag skulle inte kunna tänka mig att vara hos någon annan!!
Vet inte om det här var till någon hjälp över huvud taget.. skriv gärna igen om du har funderingar! Kram!
Linnéa Carlsson

2015-03-23 » 22:04:25
URL: http://revisitedcigarret.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Gör du gamla prov online, eller hur pluggar du till HP? Vilken sodan använder du dig av? :) kram Nathalie

Svar: Gör gamla prov och pluggar via matteboken.se :)
Linnéa Carlsson

2015-03-24 » 00:46:52



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback