Appråpå Harry Potter...

.....

..kom jag och tänka på en sak igår kväll. Det finns en del personer i min närhet som påminner ganska mycket om olika Harry Potter-karaktärer. Bla a...


Gyllenroy Lockman (Glideroy Lockheart i den Engelska versionen)
Påminner om vår manliga klassföreståndare, tillika Samhäll- och Historialärare! Påstår sig vara en kvalificerad lärare men egentligen kan han ingenting. Egenkär och vägrar tro att något han gör är fel. Ändå är han väldigt omtyckt.
Nån i klassen som håller med??


Dolores Umbridge
I detta fallet måste jag säga att hon påminner lite även i utseendet! JK Rowlings beskriver i böckerna att hon liknar en padda. Vilket även personen jag tänker på gör. Tänker inte säga vem det är, man vet aldrig vem som läser ;P Men jag kan ju iaf säga att personen har mer likheter med Harry Potter ;P Precis som Umbridge är det en person som alla stör sig på och som är väldigt petig med små obetydliga saker. Mer likheter är det uppnosiga attityden, som om hon tror att hon är bättre än alla andra.


Jag hade en till, men jag kommer inte på den just nu. Men jag tycker iaf att likheterna är slående! Hahah (;

Kommentarer
Postat av: E - en blogg om allt

hur äre med dig;*?

2010-01-12 » 20:08:38
URL: http://eeliinduvet.blogg.se/
Postat av: Emelie

Hahha helt rätt, de är väldigt lika :p

2010-01-13 » 18:05:18



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback