Day 4 - Least favorite movie

.....

Den filmen som jag egentligen tycker sämst om är nog Hemligheternas kammare. Men det beror mest på att jag inte gillade grundberättelsen och inte på grund av själva filmen (så mycket). Så det blir inte så roligt om jag väljer den! Därför tar jag nu en annan film.
Okej! Den film som jag tycker sämst om är Harry Potter och Fenixorden. "Varför?" undrar ni. Jo för det händer INGENTING. Även om boken är den längsta så är det nog också den som det händer minst i, och till filmen så har dem ju tagit bort ännu mer. Så vad blir då kvar? Jo ingenting. Det är ingen quiddich i hela filmen, Ron och Hermione blir aldrig perfekter, Harry blir inte kapten för laget, Fred och George förvandlar inte korridoren till ett kärr, man får inte veta hur mycket de andra lärarna verkligen avschyr Umbridge, Harry får aldrig spegeln av Sirius (det hade ju hjälpt dem i sista??) m.m. Det är alldeles för mycket som tagits bort vilket gör att den helt enkelt inte blir så bra.


Kommentarer
Postat av: åsa

agreed! hade verkligen behövts göras i 2 delar. gof och ootp är hemskt dåliga alltså! kanske för det är dom tjockaste böckerna?

eller kanske mitt undermedvetna för att draco har typ 40 sek airtime i dom haha donno



jag borde really fixa en F&F 30 days challenge till mig själv! måste komma på 30 grejer bara

2011-08-20 » 12:33:37
URL: http://enmoviebox.blogg.se/
Postat av: denice

åh jag håller med så sjukt mycket! har tänkt skriva om den på 4an också.



sv; egentligen är det nog inte så udda, för jag fick listan av åsa, så jag antar att hon kopierade din :D lugnt att jag kör den?

2011-08-20 » 18:17:10
URL: http://nissus.blogg.se/
Postat av: Liiitza

Fenixorden var lite förvirrande.... >.<

2011-12-30 » 09:58:04
URL: http://www.liiitza.blogspot.com



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback