ensamhelg med många vänner

.....

Hej vänner! Där gick en helg igen. De går helt galet fort tycker jag. Har varit en ensam hemma-helg för min del, vilket jag absolut inte har något emot! Familjen är i Göteborg och är barnvakt men jag kände att jag åkt så mycket fram och tillbaka dit på sistone att jag hellre stannade hemma. I fredags jobbade jag på Resecentrum hela dagen (och ska göra så mån-ons nästa vecka också) och efter jobbet blev det ett besök på IKEA innan jag tog bussen hem vid tjugo över fem. När jag kom hem var jag väldigt trött och spenderade fredagskvällen med att äta chips i sängen och somna tidigt, festligt!
Igår åkte jag in till stan och träffade Andrea och Julia (som var hemma på besök från Oslo). Dock krånlade det till sig med mitt tåg så jag hann inte träffa Andrea så länge innan hon skulle iväg till stallet. Men jag och Julia satt kvar på Georges fikade och pratade. Efter det blev det också en liten kortrunda på stan innan affärerna stängde. Julia passade på att köpa upp hela New Yorkers lager av t-shirts! Efter det skiljdes vi åt vid busshållplatsen. Det var jättekul att äntligen få träffa Julia (aka pölsebrödet) igen!
 
PhotoInformation
 
När jag var påväg hem ringde Elsa och frågade om jag ville följa med henne på hennes kompis 20-årsfest. Och en fest säger man ju aldrig nej till så direkt när jag kom hem blev det till att byta om och bättra på sminket innan Elsa kom och hämtade upp mig. Vi åkte till Mullsjö där vi hade förfest på Landhs (ja?!) och fortsatte senare kvällen på Sliver där vi drack goda drinkar och dansade hela natten lång.
Elsas magiska tröja
Elsa hade magisk tröja igår!
 
Vaknade vid 10 idag, lyssnade på några avsnitt av P3 dokumentär och städade rummet. Tog sedan på min mina fina gummistövlar och begav mig till 95:an för att köpa kebab. Kom hem, åt och nu sitter jag här. Snart kommer familjen hem och innan dess tänkte jag dammsuga rummet och sätta upp lite bilder i ramarna jag köpte på IKEA i fredags. Kommer bli snyggt!
Vi hörs! Puss och Kram!

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback