du säger det har varit rätt så tomt här

.....

Hallå där! Här har det ju varit tomt i några dagar, har varit himla busy ska ni veta. Vi tar en liten snabbgenomgång:
 
FREDAG
I fredags var det obegripligt nog 30 grader varmt ute och det kändes som man var utomlands (mer utomlands än Storbrittanien alltså). Jag gick i alla fall hem till Moa och spenderade några timmar tillsammas med henne. Vi bakade bullar, slappade i solen och ut lunch. Tog med mig några kanelbullar hem till familjen vilket var mycket uppskattat. När jag slutat jobba på kvällen åkte jag iväg till Camden. Skulle möta Frida, Gabriella och Malin och gå till en trevlig uteservering. Problemet var bara att när vi kom upp från tunnelbanan spöregnade det och vi fick istället söka skydd för regnet på en pub. Vandrade sedan vidare, letade efter ett bra ställe, hamnade på The Worlds End (surprise!) ett tag, vandrade runt lite mer, gick till Underworld, dansade en liten stund, drack tequilashots och åkte hem strax efter klockan två. Hade väldigt kul i alla fall, trots att våra planer om en mysig uteservering sprack.
 
 
 
LÖRDAG
Efter några få timmars sömn gick jag upp för att möta Daniella på Starbucks. Efter att vi druckit varsin kaffe åkte vi iväg till King's Cross för att jag skulle skaffa mig ett discount card till mitt Oyster. Hade ingen aning om att det fanns men nu sparar jag 1/3 av priset på varje resa med Oystercardet. Galet bra! (Kortet heter 16-25 Railcard, läs mer här). Efter att det tillslut var avklarat åkte vi vidare till Westminister och åt lunch på en italiensk liten lunchrestaurang innan vi tog oss över Themsen till vårt mål för dagen: London Aquarium. Fick köa ett bra tag innan vi kom in men det var det värt faktiskt. Kan dessutom bocka av ännu en sak från min bucket list. När vi tillslut tröttnat på hajar, pingviner och nemo-fiskar tog vi tuben till Willesden Green och hem till Daniella. Hon skulle vara barnvakt och jag hade lovat att sällskapa. När barnen somnat satt vi ute i trädgården och åt middag och planerade inför nästa helg då vi tänkt att åka högst upp i The Shard. Beror lite på hur vädret ser ut bara. Lite senare tog jag overgrounden hem till Hampstead igen, hamnade då på "Hannas gata" och gick till och med förbi hennes värdfamiljs hus. Det kändes väldigt konstigt faktiskt, att jag var där - men inte hon! När jag var hemma i Hampstead igen var klockan nästan tolv men trots att jag inte sovit så länge var jag inte det minsta trött. Däremot väldigt sötsugen. Så jag ställde mig helt enkelt och bakade lite häxgodis mitt i natten. Som man ju gör. Drack te också och lyssnade på quizpodden (har lyssnat ikapp alla avsnitt nu, vill ha meeeeer!). När jag tillslut gick upp för att gå och lägga mig var det omöjligt att somna pga 1) Ätit massa socker 2) Druckit massa te 3) Hostan von Helvete vägrar ge med sig. Så låg och vände och vred mig och hostade sönder minst en och en halv lunga (tror jag) innan jag kunde somna
 
 
 
SÖNDAG
Idag ringde klockan tidigt (klockan nio är faktiskt tidigt en söndagmorgon) och jag släpade mig in i duschen. Mötte upp Moa vid tuben klockan elva för att åka in till stan och shoppa. Vi var på primark när de precis öppnat och det var väldigt skönt, trots att det redan var ganska mycket folk. Gick sedan längs Oxford Street ett tag innan jag var tvungen att åka hem igen och Moa fortsatte shoppa. Jag tog tuben tillbaka hem och bytte snabbt om innan jag lämnade huset igen. Skulle träffa Malin, Frida och Gabriella igen för en myskväll hemma hos Malin. Så jag tog mig till Waterloo där jag skulle ta tåg vidare till Barnes. Problemet var ju bara att jag inte alls är van vid att behöva åka tåg och hoppade därför såklart på fel tåg. Hoppade av så fort tåget stannade i Vauxhall och tog mig tillbaka till Waterloo där jag sprang runt och letade efter rätt perrong. När jag tillslut hittade rätt tåg upptäckte jag att jag hade kunnat stanna kvar i Vauxhall och hoppat på rätt tåg därifrån. Det var ju skoj!! Kom i alla fall fram till Barnes tillslut och det visade sig då att Frida och Gabriella också tagit fel tåg först, haha. Frida mötte oss på tågstationen och vi fick sen ta en buss hem till henne. När vi kom dit så gick vi först på en liten rundvandring (det är så kul att se hur andra au pairer bor här!) innan vi lagade mat. Inte vilken mat som helst heller.. T A C O S ! Alltså vet ni hur gott det var?? Har liksom inte ätit tacos på fyra månader, det är nog det längsta jag varit utan det sedan jag slutade med barnmat skulle jag tro. Efter denna delikata måltid slog vi oss ner i soffan med chips, choklad och film. Det var verkligen en supermysig kväll! Tog tåget tillbaka till Waterloo och hann (med mindre än en minuts marginal) med sista tuben tillbaka hem igen. Nu har jag spenderat alldeles för lång tid med att skriva det här inlägget och somnar snart sittande framför datorn. Ska därför stänga ner här och förflytta mig till sängen. Imorgon är det ju måndag men eftersom jag är ledig hela veckan ska jag försöka sova riktigt länge, sen får jag väl se vad jag hittar på! Är sugen på att åka till svenska butiken, eller kanske IKEA, eller kanske ett biobesök..

 
 
BILDER TILL DETTA INLÄGG KOMMER IMORGON!

Kommentarer
Postat av: Isabella

Halloj!
Har snokat runt på din blogg ett tag nu och måste säga att den är otroligt bra! :) Åker själv till England i augusti, kommer bo ca 40 min från London. Så skulle ju vara super trevligt om du ville ta en fika nån gång? :) Du kan ju adda mig på fb om du vill (Isabella Augustsson från Eksjö)
Ha det bäst!

Svar: Hej Isabella! Tack så mycket, vad glad jag blir! Kul att du kommer till England, det skulle vara jättekul att ses. Jag ska se om jag kan hitta dig på fb :) Kram!
Linnéa Carlsson

2014-07-21 » 12:47:46
Postat av: Daniella 🌙

låter som en himla rolig helg ändå!

2014-07-21 » 14:25:27
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Postat av: Daniella 🌙

Svar: nej, inte riktigt än! Men om två veckor gör jag det, kommer bo en timme med buss utanför london och delvis hos min pojkvän som bor nästan vid victoria station! :)

2014-07-21 » 15:24:10
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Postat av: Daniella 🌙

Svar: Ja precis! Mornar och eftermiddagar på vardagar åt en pojke på 5 och en flicka på 7 :) fick faktiskt modet att ansöka efter att ha hittat och läst din blogg ett tag.

2014-07-21 » 15:41:37
URL: http://vapenbroder.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback