tittar ut över parken

.....

Hallå. Dag 386 i London börjar gå mot sitt slut. Började med att verkligen sova ut i morse. Vaknade strax efter nio, hämtade frukost som inmundigades i sängen, tog en låång dusch och började jobba vid 11.45. Då plockade jag i ordning i köket, gjorde lunch till barnen och blåste sedan såpbubblor och lekte lite med dem på uteplatsen. Det har varit helt underbart väder här idag, så när L kom tillbaka och jag slutade vid kvart över ett vandrade jag bort till Nero och slog mig ner i solen. De har en fantastisk "uteservering" trots att den är minimal. Det är nämnligen alltid vindstilla och soligt där. Nästan i alla fall. Haha. Satt där och skypeade med Emelie samtidigt som jag sippade på en islatte. Efter över en timme i solen började det bli dags för mig att gå hem och jobba igen. L höll på att förbereda sig inför en viktig jobbgrej imorgon, så jag tog med barnen till Heath. Vi spenderade nästan två timmar i parken, spelade fotboll, åt vindruvor, kastade frisbee och klättrade i träd. En fantastisk eftermiddag med tre barn som höll sams nästan hela tiden. Vet inte hur jag ska klara mig utan dem om bara 17 dagar? 
När vi kom hem hade L redan fixat deras middag så de åt och jag satte igång att göra en ny batch av granola. Efter att middagen tillslut var uppäten, tre leriga barn badade och de alla fått sin "iPad time" (viktigt!!) så gick de upp och la sig och jag och L gjorde klart vår middag. 

Valde verkligen rätt skor för fotboll i en lerig park idag..

 
Nu ska jag sova. Imorgon väntar en lång dag. L ska jobba och jag ska ha barnen själv hela dagen. Hoppas på fint väder, har nämnligen lovat barnen att vi ska gå tillbaka till Heath och ha med oss picknick den här gången. Så vi kan väl hålla tummarna för att det inte blir några april showers imorgon i alla fall? 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras inte)

URL/Bloggadress:


Kommentar:


Trackback